Dotychczasowe logo PZŁF - ostrze łyżwy z charakterystycznymi ząbkami oraz polską flagą i skróconą nazwą Związku było odzwierciedleniem długiej, bo sięgającej połowy XIX wieku historii łyżwiarstwa figurowego w Polsce. Wraz ze zmianą strategii Związku, która między innymi zakłada większy nacisk na promocję tej dziedziny sportowej wśród młodych pokoleń, zaszła potrzeba opracowania nowego wizerunku, który będzie bardziej nowoczesny i atrakcyjny. Przygotowując się do pracy, uważnie prześledziłam dotychczasową komunikację PZŁF oraz podobnych organizacji sportowych na świecie. Zbadałam też grupę docelową, do której w największym stopniu kierowany jest przekaz. Wnioski były dość oczywiste - logo i komunikacja powinny być bardziej przyjazne dla młodych odbiorców, powinny zaciekawiać i przyciągać uwagę. Stare logo prezentowało się świetnie wyszyte złotą nicią na bluzach sportowców, jednak nieco gorzej wyglądało w materiałach promujących PZŁF, zwłaszcza w przestrzeni cyfrowej.